Spletni oglasi: diskriminacija, manipulacija in izkoriščanje

Zveza potrošnikov Slovenije je objavila izsledke raziskava norveške potrošniške organizacije Forbrukerrådet, ki navaja, da digitalna oglaševalska industrija sistematično krši pravice potrošnikov do zasebnosti.

Podjetja v senci operirajo z našimi osebnimi podatki

Kot so ugotovili, naj bi ob vsaki uporabi aplikacij na pametnih telefonih veliko podjetij, ki delujejo v senci in jih potrošniki ne poznajo, prejemali podatke o naših interesih, navadah in obnašanju. S temi informacijami pa ustvarijo podrobne profile, ki jih uporabljajo za oglaševanje ter lahko vodijo do diskriminacije, manipulacije in izkoriščanja.

“Na primer: tehnike sledenja in profiliranja podjetjem omogočajo izkoriščanje potrošnikovih interesov in ranljivosti ter jih tako prepričajo v nakup stvari, ki jih sicer ne bi kupili. Vseprisotno sledenje lahko privede tudi do tega, da bodo potrošniki izgubili zaupanje v digitalne storitve,” še navajajo na Zvezi potrošnikov Slovenije.

Zoper kršitelje že napovedali pritožbe

Norveška potrošniška organizacija je na podlagi teh ugotovitev vložila prijave zaradi kršitve Splošne uredbe o varstvu podatkov (GDPR) proti mobilni aplikaciji Grindr in petim podjetjem iz digitalne oglaševalske industrije, a vendar je to le vrh ledene gore. Tako v Zvezi potrošnikov Slovenije pozivajo podjetja, ki uporabljajo tovrstno digitalno oglaševanje, da izberejo druge načine, ki ne zlorabljajo osebnih podatkov njihovih kupcev.

“Potrošniki imajo izredno malo možnosti, da bi sami omejili ali preprečili množično sledenje in deljenje osebnih podatkov, ki se dogaja na spletu. Zato je naloga nadzornih organov, da sprejmejo ustrezne ukrepe in zaščitijo potrošnike,” opozarja Matjaž Jakin iz pravne pisarne Zveze potrošnikov Slovenije.

 

Da bodo vedeli še drugi....

leave a reply

NET TV mobile

FREE
VIEW