ZPS: Dober riž ni nujno najdražji

 

Na trgovskih policah lahko izbiramo med različnimi vrstami in znamkami riža, ki se razlikujejo glede na obliko zrna in vrsto tehnološke obdelave. Za kilogram izdelkov na testu so na primer odšteli med 0,78 in 3,40 evra. Pri nebrušenem rižu boste za zmagovalca testa odšteli najmanj med nebrušenimi riži na testu (2,38 EUR/kg), medtem ko sta najdražja izdelka na dnu tabele, pri brušenem rižu pa je zmagovalec najdražji izdelek na testu.

Poreklo znano le pri 25% izdelkov
Zveza potrošnikov Slovenije je pri testiranju številnih rižev osredotočila na kakovost dvanajstih blagovnih in trgovskih znamk dolgozrnatega riža, od tega pet vzorcev nebrušenega in sedem vzorcev brušenega. V okviru testiranja so preverili vsebnost vlage, količino lomljenih zrn in druge nepravilnosti, ki vplivajo na kakovost riža, morebitno vsebnost težkih kovin in aflatoksinov, ocenili pa so tudi senzorične lastnosti surovega in kuhanega riža ter ustreznost označb. Največji problem je bilo poreklo, saj je bilo navedeno le na treh izmed dvanajstih izdelkov.
Nebrušen riž bolj zdrav, a tudi bolj kaloričen
Glede na obliko in velikost zrn ločujemo med okroglozrnatim, srednjezrnatim in dolgozrnatim rižem. Okroglozrnati se hitro skuha, zrna se pri tem bolj zlepijo, zato je primeren za sladice, kot je mlečni riž. Med najbolj znane sorte srednjezrnatega riža, ki ga najdemo na policah trgovin, spadajo arborio, sant’ andrea in carnaroli, primerne so za pripravo kremnih rižot, saj se tako kot pri okroglozrnatem rižu zrna po kuhanju zlepijo. Dolgozrnati riž vsebuje manj škroba, zrna se po kuhanju ne zlepijo, zato je zelo primeren za pripravo hladnih predjedi in solat, največkrat ga uporabljajo tudi v azijskih jedeh. Najbolj znana sorta dolgozrnatega riža je zagotovo basmati, ki raste v Indiji in Pakistanu.

 

Vrednosti različnih vrst riža; Vir: Zveza potrošnikov Slovenije

 

Najmanj vitaminov in mineralov vsebuje brušen riž

Tehnološki proces obdelave riža zelo vpliva na njegovo hranilno vrednost. Nebrušen v primerjavi z brušenim vsebuje več prehranske vlaknine, še enkrat več mineralov (kalij, magnezij, fosfor, kalcij, cink) in vitaminov iz skupine B, saj se te snovi skrivajo v semenski ovojnici in kalčku, ki ju z brušenjem odstranijo. Nekaj več hranilnih snovi kot brušen vsebuje tudi parboiled riž, saj med tehnološko obdelavo nekaj mineralov in vitaminov preide iz luščine in tanke semenske ovojnice v notranjost riževih zrn.

Da bodo vedeli še drugi....

leave a reply

NET TV mobile

FREE
VIEW